Tenant Relations Manager rinnalla työarjessa Solan vuokralaisyhteisön luottokumppanina
Sola Business Valley on Espoon Leppävaarassa sijaitseva vireä yrityslaakso, joka tarjoaa vuokralaisyhteisölleen inspiroivia tilakokemuksia sekä erinomaisia kulkuyhteyksiä. Vetovoimaisen kokonaisuuden sinetöi oma asiakaspäällikkö, joka huolehtii yhteisön viihtyvyydestä ainutlaatuisella otteella.
Kiinteistöjohtamisesta Solassa vastaa Newsec, ja vuokralaisyhteisön läheisenä kumppanina toimii Newsecin Tenant Relations Manager Tuua Grönberg. Seuraavaksi hän valottaa, millaisia etuja tiivis yhteistyö asiakasyrityksille tarjoaa.
Tenant Relations Manager – enemmän kuin yhteyshenkilö

Hyvä toimitilakokemus ei synny ainoastaan toimivista tiloista ja palveluista – vaan ihmisistä, joiden osaamiseen ja apuun voi aina luottaa. Tenant Relations Manager onkin Solassa vuokralaisyhteisölle tällainen tukipilari, joka on osaltaan mahdollistamassa asiakasyrityksille sujuvaa ja miellyttävää työarkea.
”Olen työni puolesta ikään kuin linkki toimitilavuokralaisten ja vuokranantajan välillä, ja vastaan asiakassuhteiden ylläpidosta ja kehittämisestä. Pidän vuokralaisyhteisöön säännöllisesti yhteyttä, ja pysyn näin selvillä heidän tarpeistaan ja toiveistaan. Keskusteluja käydään myös kasvotusten spontaaneissa kohtaamisissa kiinteistön käytävillä sekä sovituissa tapaamisissa Sola Clubissa, kiinteistön viihtyisässä työ- ja oleskelutilassa.”
– Tuua Grönberg, Tenant Relations Manager, Newsec Oy
Olennainen osa asiakaspäällikön työnkuvaa on myös varmistaa tehokas tiedonkulku molempiin suuntiin. Aktiivisesta tiedottamisesta kiinteistön ajankohtaisista asioista ja tapahtumista onkin saatu kiitosta Solan vuokralaisyhteisöltä. Yhtä luotettavasti oma asiakassuhdevastaava vie vuokralaisten ehdotukset eteenpäin oikeille tahoille, jotta palautteisiin voidaan reagoida ja toiveita toteuttaa mahdollisuuksien mukaan. Omaan yhteyshenkilöön voi myös aina olla yhteydessä matalalla kynnyksellä erilaisissa kysymyksissä.
Mutkaton alku uusille toimitilavuokralaisille
Asiakkuuksista vastaava Tenant Relations Manager on erittäin tärkeä myös vuokrasuhteen ensi metreillä, hänen varmistaessaan yritykselle sujuvan alun kiinteistössä ja uusissa toimitiloissaan. Grönberg esittäytyykin uusille vuokralaisille usein heti tilanluovutuksen yhteydessä, mikä luo ihanteelliset lähtökohdat aktiiviselle vuoropuhelulle tulevaisuudessa.
”Pyrin tutustumaan uusiin vuokralaisiin aina mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Ennen muuttoa teemme asiakkaan yhteyshenkilön kanssa kiinteistökierroksen paikan päällä tutustuaksemme Solan tiloihin ja palveluihin. Luonnollisesti kerron vuokralaisille etukäteen myös talon käytännöt esimerkiksi pysäköintiä, kulkulupia, sosiaalitiloja ja turvallisuusohjeistuksia koskien. Näin asiakasyrityksen henkilöstön on vaivatonta siirtyä uuteen arkeen heti muuttohetkestä lähtien.”
Tuua Grönberg, Tenant Relations Manager, Newsec Oy
Palveluita paikan päälle – pop up -hammashoidon suursuosio
Keskeinen osa asiakassuhdevastaavan toimenkuvaa on vuokralaisyhteisön viihtyvyyden vaaliminen. Joskus erityisen ilahduttaviksi ovat osoittautuneet konseptit, jotka onnistuvat ratkomaan kiireisen arjen tuomia haasteita uudella ja odottamattomalla tavalla.
Tällaiseksi on osoittautunut esimerkiksi kiinteistössä pop up -periaatteella järjestettävä kiitelty hammashoitopalvelu, jossa hammaslääkäri ja -hoitaja saapuvat kiinteistölle päivän ajaksi ja perustavat neuvotteluhuoneeseen hyvin varustellun hammashoitolan. Hoitoaikoja voi varata ennakkoon ajanvarausjärjestelmän kautta, ja joskus vapaa aika voi järjestyä jopa samana päivänä sopien.
Paikan päälle Solaan on tuotu myös muita hyödyllisiä palveluita vastaamaan erilaisiin liike-elämän tarpeisiin, businessvalokuvauksesta ensiapukurssiin. Myös hyvinvointinäkökulma on huomioitu; vuokralaisyhteisö hyödyntää esimerkiksi kiinteistölle säännöllisesti saapuvaa hierontapalvelua rentoutumisensa ja palautumisensa tueksi.
Keskiössä asiakastyytyväisyys ja pitkäjänteinen kehittäminen
Asiakkuuksista huolehtiva Tenant Relations Manager seuraa ja kehittää aktiivisesti myös kiinteistön palvelukokonaisuutta tavoitteenaan varmistaa, että koko asiakaspolku tarjoaa yhtenäisiä ja tasokkaita palvelukokemuksia.
Kehitystyötä tehdään jatkuvasti asiakkaiden toiveiden perusteella, mutta myös proaktiivisella otteella. Kiinteistön aulatila koki esimerkiksi hiljattain kattavan uudistuksen, jolla sisäänkäynnistä saatiin entistäkin näyttävämpi ja viihtyisämpi. Myös työmatkaliikkujat on kiinteistössä hyvin huomioitu, sillä hyvin varustelluista sosiaalitiloista löytyvät niin suihku- ja pukeutumistilat, pyörävarasto kuin sähköpyörien akkujen latausyksikkö.
Vuokralaisia varten kiinteistöön on luotu myös uudenlainen vetovoimainen tilakokonaisuus – Sola Club – josta löytyy tilaa rentoon kohtaamiseen, verkostoitumiseen ja virkistäytymiseen.
”Sola Club on ollut vuokralaisten keskuudessa todella suosittu yhteinen taukotila. Saimme järjestettyä tilaan esimerkiksi golfsimulaattorin, joka on esimerkiksi talvella joka päivä käytössä. Tilasta löytyy myös monenlaisia muita virikkeitä, esimerkiksi darts, pingis, biljardi ja joogatila sekä hierontatuoli rentoutumiseen. Lisäksi vuokralaisyhteisö on hyödyntänyt Sola Clubia esimerkiksi edustustilaisuuksiin, koulutuksiin ja tiimipäiviin.”
Tuua Grönberg, Tenant Relations Manager, Newsec Oy
Silloin tällöin Solan yhteisön arkea elävöitetään myös mukavien tapahtumien merkeissä. Pääsiäisen aikaan kiinteistöllä järjestettiin esimerkiksi hyvällä arvontapalkinnolla ryyditetty pääsiäismunajahti, ja Lapset töihin -päivänä pikkuväkeä ilahdutettiin herkullisilla jäätelöillä. Lämpimänä huomionosoituksena vuokralaisyhteisö saa vuosittain myös Solan nimikkohunajaa, jota ahkera mehiläisyhteisö valmistaa kesäaikaan kiinteistön omalla katolla.
Lisätietoa:
Tuo yrityksesi
Espoon
halutuimmalle
paikalle!
parhaiten sopivat tilat

Management Finland Oy